Veelgestelde vragen

Bestellingen

Bestellingen en betalingen

Installatie & plaatsing

Neerzetten van uw kast

Onderhoud

Filters en schoonmaak

Levering

Ik ben een tekst

Geluiden

Ik ben een tekst

Defecten

Ik ben een tekst

Bestellingen

Ik heb geen bevestiging ontvangen

Wanneer u uw bestelling plaatst ontvangt u direct een bevestiging via mail. Wanneer u deze niet ontvangen heeft kunt u het best contact opnemen via verkoop@smaakvandewereld.nl of ons telefoonnummer 010-3046016

Kan ik annuleren

Zolang wij uw bestelling nog niet hebben verstuurd kunt u deze nog annuleren. Neemt u daarvoor contact op met verkoop@smaakvandewereld.nl of via 010-3046016 om ervoor te zorgen dat wij uw annulering ontvangen en uw aankoopbedrag storneren.

Wanneer moet ik betalen

Bij het doorlopen van het bestelproces op onze website kunt u kiezen voor betalingen op verschillende manieren. Wilt u aankoopbescherming gebruikt u dan de optie PayPal. Ook achteraf betalen is mogelijk via de optie Afterpay. 

Kan ik op rekening kopen.

Alleen bedrijven kunnen bij ons op rekening kopen. Dit kan alleen na toestemming en er zal eerst contact opgenomen moeten worden via verkoop@smaakvandewereld.nl of telefonisch 010-3046016. Als particuliere klant kunt u gebruik maken van bv Afterpay om de rekening achteraf te voldoen.

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Installatie & plaatsing

Uitpakken type S20, S24, D40T, D46T of D77T

Uw wijnklimaatkast is ingepakt in een kartonnen doos met piepschuim. Bij de bestelbevestiging en via de mail heeft u de uitpakinstructies ontvangen. U kunt deze ook hier nog downloaden of bekijken op Youtube.

Installeren type S20, S24, D40T, D46T of D77T

Nadat u uw wijnklimaatkast heeft uitgepakt plaatst u de kast op naar de gewenste plek. Laat de kast hier 8 uur rusten, hierna kan de stekker in het stopcontact en is de installatie klaar.

Installeren type D92T, D104T of D167T

Nadat u uw wijnklimaatkast heeft uitgepakt plaatst u de kast op naar de gewenste plek. In de kast liggen het handvat en de plint. Deze schroeft u er makkelijk op met een schroevendraaier. Laat de kast hier 8 uur rusten, hierna kan de stekker in het stopcontact en is de installatie klaar. Voor verdere uitleg kunt u dit ook op Youtube bekijken.

Een extra zakje met onderdelen

Naast de handleiding en (bij sommige modellen het handvat / plint) vindt u ook een zakje met wat losse onderdelen. Dit zijn reserveonderdelen die u alleen nodig heeft wanneer u de deur van draairichting wisselt. Het meegeleverd sleuteltje kunt u dan gebruiken om de scharnierpennen van de deur te verwijderen. De zwarte rubbers zijn deurstoppers die ook in het scharnier geplaatst zijn en de zwarte plastic kapjes kunt u gebruiken als vervangende dopjes wanneer deze beschadigen bij het verwijderen om de scharnieren om te zetten. De witte busjes die bij sommige modellen meegeleverd zijn moeten aan de buitenkant in het boorgat van de deurhandel gestoken worden voordat u de handel monteert

Onderhoud

Vervangen van koolstoffilters

De koolstoffilters verwijderen nare geurtjes. Wanneer u echter de kast met enige regelmaat aan de binnenzijde schoonmaakt en er geen lekkende flessen zal dit niet echt voorkomen. Op verzoek verkopen we deze filters los.

Algemeen onderhoud

Er zijn geen specifieke onderhoudsinstructies die de levensduur van de kast verlengen. De kast kan normaal worden schoongemaakt met een sopje.

Levering

Hoe snel leveren jullie

 Wij streven ernaar om aan de regel, voor 15.00 uur besteld de volgende werkdag in huis aan te houden. Gezien de omvang en bedrag van de zending leveren wij alleen na het maken van een leverafspraak. Levering kan binnen 24 uur plaatsvinden wanneer de producten op voorraad zijn. Wanneer dit niet het geval is staat de levertermijn per product vermeld op de website

Hoe leveren jullie de wijnklimaatkasten?

We leveren de kast op afspraak met een vervoerder.  Deze zal de kast bij u op een kleine pallet afleveren en indien de situatie het toestaat binnen plaatsen. Uitpakken en installeren is niet standaard voorzien. U ontvangt van ons de nodige instructies voor het uitpakken en installeren. Van de vervoerder ontvangt een een bericht met daarin T&T en een tijdsindicatie waarbinnen de levering op de afgesproken dag plaats zal vinden.

Helpen jullie de wijnklimaatkast naar boven tillen?

Alleen wanneer we de kast zelf brengen (en dus niet met de vervoerder die we normaal gebruiken) kunnen we afspraken maken over het op verdieping plaatsen van de kast.  Afhankelijk van onze andere leveringen kan het dan zijn dat we extra kosten moeten rekenen of dat levering iets langer duurt zodat wij de route kunnen optimaliseren. Dit is altijd maatwerk dat we doorspreken bij het maken van de leverafspraak.

Op welke dagen leveren jullie

Leveringen vinden doorgaans plaats op maandag t/m vrijdag. Bestellingen van vrijdag na 15.00 en in het weekend worden ten vroegste dinsdag geleverd. Met de feestdagen gelden soms afwijkende levertijden en kan er een kleine vertraging optreden.

Geluiden

Wat is het maximale geluidsniveau?

Het maximum van de geluidniveaus varieert bij de modellen tussen een maximum van 36 decibel tot een maximum van 43 decibel. Wilt u het geluidsniveau van een specifiek model kunt u dit vinden bij de product omschrjiving. 

De kast maakt meer geluid dan mijn koelkast?

Naast de compressor (het brommende geluid dat u ook bij uw koelkast hoort) zult u bij een wijnklimaatkast ook de ventilatoren horen. Deze ventilatoren verspreiden de temperatuur gelijkmatig in de kast én zorgen voor een relatieve hoge luchtvochtigheid wat weer goed is voor uw etiketten en het uitdrogen van de kurk. De ventilatoren draaien onafhankelijk (en vaker) dan de koeling. Afhankelijk van het type ventilator en vooral de plaatsing van de kast moet u er rekening mee houden dat u dit geluid hoort.

De kast maakt een tikkend geluid

Koelt de kast nog goed? Dan is er niets aan de hand. Het tikkende geluid heeft mogelijk twee oorzaken. Wanneer de kast een lagere omgevingstemperatuur heeft dan de ingestelde temperatuur zal deze gaan verwarmen. Het aanschakelen van het verwarmingselement zult u horen met een tik. De tweede oorzaak is een magnetische schakelaar die de koude-vloeistof regelt. Ook die kan een korte tik laten horen wanneer deze schakelt. Deze geluiden zijn normaal.

Defecten

Mijn wijnklimaatkast is defect. Wat moet ik doen?

Neem vooral contact met ons op en dan kijken we samen naar de perfecte oplossing.

Ik krijg een foutcode in mijn display

Alhoewel we natuurlijk liever géén storingen hebben is een foutcode wel fijn. Dan kunnen we u sneller en gerichter helpen.

Code Oorzaak
E1 Kortsluiting temperatuursensor in onderste compartiment
E2 Temperatuursensor in onderste compartiment is los
E3 Kortsluiting temperatuursensor in middelste compartiment
E4 Temperatuursensor in middelste compartiment is los
E5 Kortsluiting temperatuursensor in onderste compartiment
E6 Temperatuursensor in onderste compartiment is los
E0 Vries-sensor is los
HH Hoog temperatuur alarm. Mogelijke een kapotte ventilator of lek koelsysteem. Deze beveilging gaat aan 8 uur na het inschakelen van de kast en treedt in werking bij een temperatuur > 23 graden. Op dat moment gaat ook het licht knipperen en zal de kast gaan piepen. Wanneer na 30 minuten geen actie is ondernomen zal de koeling worden uitgeschakeld
LL Laag temperatuur alarm. Mogelijk een elctronica probleem of een defecte compressor. Dit alarm treedt in werking wanneer de temperatuur in de kast langer dan 30 minuten beneden het vriespunt is. Er zal ook een akoustisch alarm klinken.